Giv ham sokker og undertøj, han bliver glad for
”Vi glæder os i denne tid – nu falder julesneen hvid.” Sådan starter det gamle digt om Peters Jul. Men ligeså meget vi glæder os, ligeså stressende kan det være, at shoppe julegaver til alle vores kære.
Hvordan kan du ønske dig ”ik’ noget” igen i år?
Af absolut uforklarlige og uransagelige årsager er der altid mindst én (og ofte flere) på gavelisten, der bare ikke ønsker sig noget. Og vi skulle tage meget fejl, hvis ikke denne ene skulle vise sig at være en mand.
Måske kan vi konkludere, at mænd åbenbart bare har det så godt til daglig, at de reelt ikke mangler noget. Eller også har de bare ikke brugt den tid, det kræver, at skrive en god og velovervejet ønskeseddel.
Men selvfølgelig mangler han noget – også selvom han ikke selv ved, hvad det skulle være.
Der er mange måder at gribe de ønskeforladte mænd an på, men den måske bedste, er at gå helt og aldeles lavpraktisk til værks.
Sokker og undertøj er en kliché – ja, men altid en stensikker vinder!
Uanset hvor få ønsker en mand måtte have – hvis nogen overhovedet – er gaveklichéernes holdeplads faktisk ikke noget dumt sted at søge. Strømper, sokker og undertøj er i de fleste mænds øjne, hverdagsnødvendigheder på linje med de fleste andre dagligdags fornødenheder. Det er noget de køber, når de mangler det. Og ikke før. Men de fleste mænd sætter også stor pris på proaktivitet, og derfor bliver de faktisk langt mere glade for netop sokker og undertøj, end man skulle tro, fordi nu behøver de ikke tænke på at forsyne sig i de kommende par måneder.
Alle mænd påskønner god kvalitet – også af deres undertøj
Der er, som bekendt, stor forskel på kvaliteten af sokker og undertøj, og når din mand bruger 150,- på 5 par boxershorts i Føtex, er det typisk et udtryk for, at han ikke er bekendt med den kvalitet, han ville få, hvis han investerer i bedre brands som f.eks. JBS eller CR7.
Udover at de med garanti både passer bedre, føles bedre og ER bedre end supermarkedsmodellen, så giver det også ofte mulighed for at sætte en lille smule spræl og kulør på tilværelsen. Det slog f.eks. stilikonet Mads Christensen, der også er kendt som blærerøven, et slag for, da han for nogle år siden lancerede sin egen serie af strømper, der var særdeles spraglede og farvestrålende.