Aniston

Spis dit hår sundt

Spis det rigtige, og styrk dit hår - uanset alder.

Spis dit hår sundt
Uanset om man er 20, 30, 40 eller 50 år, er der visse ting, man kan spise, som kan hjælpe håret til at blive mere fyldigt og glansfuldt samt booste længden.

Håret har nemlig også, ligesom eksempelvis ansigtet og hænderne, brug for den rette pleje og de rette næringstoffer, så det holder sig pænt - uanset alder.

Disse "super fooods" til håret har Pantene Pro-V sat fokus på i forbindelse med lanceringen af deres helt nye Pantene Pro-V Youth Protect 7, og her er således, bogstavelig talt, opskriften på et sundere hår

Opskriften på et sundere hår

>> Alder 20+ år:
Spis fibre!

Forsøg, så vidt muligt, at øge dit indtag af fibre såsom korn og bælgfrugter. Spis multivitaminer, og forsøg at undgå store kostændringer. Det er i 20+-alderen, du opbygger fundamentet for en sund fremtid for håret.

>> Alder 30+ år:
Spis avocado og fisk!

Kroppen forandrer sig, når vi runder de 30 år. Hold derfor energiniveau og tarmflora i topform med probiotika samt vitamin B12. Begge dele styrker både krop og hår. Herudover er fiskeolie og avocado også super food mod tørt hår, hvilket kan være essentielt, fordi fugtniveauet i håret begynder at mindskes i denne alder.

>> Alder 40+ år:
Spis grønt!

Hovedbunden vil blive mere tør efter 40 års alderen pga. mindsket produktion af sebum. Grønne grøntsager såsom spinat, grønkål og bladbede indeholder dog A- og C-vitamin, som producerer sebum. Kast dig derudover gerne over ekstrakt fra grøn te, som kan være med til at øge stofskiftet, der ellers er faldende i denne alder.

>> Alder 50+ år:
Spis æg!

Hele systemet sættes i ubalance pga. hormonelle forandringer, når vi runder de 50. Det kan gøre håret tyndere, mere tørt og svagt. Dette kan dog afhjælpes med masser af proteiner i kosten, æg, kylling, fisk eller lign., og så kan en håndfuld græskarkerner på salaten i øvrigt tilføre både Omega 3-fedtsyrer, zink og jern, der også kan være med til at give et sundere, stærkere og tykkere hår.

B7 - til alle aldre
Vitaminet B7 siges at styrke dit hår - uanset alder. 

Forskning viser dog, at mange kvinder ikke får nok af dette vitamin i deres kost. Men hvis du vil booste håret med vitamin B7 indefra, kan du eksempelvis kaste dig over korn, majs, æggeblomme, mælk, avocado, brød, broccoli, blomkål, ost, kylling, fisk, bønner, svampe, nødder, kartofler og spinat. 


God appetit til dig - og dit hår!
ANNONCE
Den nye Pantene Pro-V Youth Protect 7, der bl.a. indeholder vitamin B7 - Spis dit hår sundt Den nye Pantene Pro-V Youth Protect 7, der bl.a. indeholder vitamin B7
Del

Seneste nyt