Den klassiske blå NIVEA får nyt design
Farvel til den runde, blå og meget ikoniske cremedåse.
NIVEA har siden 1925 været nem at genkende på hylden.
Man skal seriøst have boet under en sten i mange mange år, hvis man ikke kender den klassiske blå NIVEA-creme i den blå dåse.
Den står sikkert på de fleste badeværelser i det ganske danske land. Og gør den ikke, så har den nok gjort det.
NIVEA-dåsen blev da også introduceret helt tilbage i 1925, og den har siden været NIVEAs ansigt udadtil og lidt af en ultimativ klassiker, der bare dufter og minder om barndom.
Men nu er det definitivt slut med den lille blå NIVEA-creme!
Den står sikkert på de fleste badeværelser i det ganske danske land. Og gør den ikke, så har den nok gjort det.
NIVEA-dåsen blev da også introduceret helt tilbage i 1925, og den har siden været NIVEAs ansigt udadtil og lidt af en ultimativ klassiker, der bare dufter og minder om barndom.
Men nu er det definitivt slut med den lille blå NIVEA-creme!
Og her er de så: De nye NIVEA-emballager. Hvad siger du til det?
Nyt og mere nutidigt design
Til fans af cremen er der dog godt nyt: Det er kun den blå dåse, der ikke længere vil være at finde på hylderne.
Selve cremen kommer nemlig i en ny og mere nutidig emballage.
Fra i år vil alle NIVEAs hud- og kropsplejeproduktlinjer faktisk gradvis blive konverteret til et nyt design, der forener fortid med nutid – således også den gode gamle blå NIVEA.
NIVEA er udemærket klar over, at nogle nok vil mene, at det er helligbrøde at ændre på et design, der har været symbolet på et globalt brand i generationer. Men NIVEA mener selv, at det er tid til fornyelse.
De har derfor allieret sig med den mangedobbelte prisvindende industrielle designer Yves Béhar, som står bag de nye emballager.
Til fans af cremen er der dog godt nyt: Det er kun den blå dåse, der ikke længere vil være at finde på hylderne.
Selve cremen kommer nemlig i en ny og mere nutidig emballage.
Fra i år vil alle NIVEAs hud- og kropsplejeproduktlinjer faktisk gradvis blive konverteret til et nyt design, der forener fortid med nutid – således også den gode gamle blå NIVEA.
NIVEA er udemærket klar over, at nogle nok vil mene, at det er helligbrøde at ændre på et design, der har været symbolet på et globalt brand i generationer. Men NIVEA mener selv, at det er tid til fornyelse.
De har derfor allieret sig med den mangedobbelte prisvindende industrielle designer Yves Béhar, som står bag de nye emballager.