Tip til webshopejeren: Sådan får du kunderne til at vende tilbage
Driver du din egen webshop, vil du sandsynligvis gerne have, at kunderne kommer igen. Du vil gerne have, at de vender tilbage for at købe nye produkter, men hvordan kan man sikre dette?
Det er faktisk noget, man kan nå i mål med på flere måder. Ønsker du inspiration til dette, skal du læse med herunder. Her bliver du nemlig præsenteret for en række forslag til, hvordan du kan få kunderne til at vende tilbage.
Nyhedsbrev
Der bør ikke herske tvivl om, at den mest effektive måde at få kunderne til at vende tilbage, er ved at have et nyhedsbrev.
Dette nyhedsbrev skal kunderne naturligvis skrives op til, når de handler hos dig. Det kan du passende integrere i din checkout. Dermed skaber du med tiden en stor database af tidligere kunder, som du kan sende nyhedsbreve til.
At sende nyhedsbreve ud dagligt eller selv ugentligt kan dog være tidskrævende. Derfor er det en god idé, at du vælger at overlade denne del af arbejdet til et email marketing bureau. Dermed er du sikker på, at du får mest muligt ud af de nyhedsbrevsmodtagere, du har samlet.
Kundeklub
En rigtig god måde at holde fast i kunderne på, er ved at lave en kundeklub. Det vil sige, at du laver en fordelsklub for dine kunder. Denne klub kan naturligvis byde på forskellige fordele, men som regel er det rabatter, fri fragt e.l.
Ved dine kunder, at de er sikret en procentvis rabat på dine produkter, hvis de er medlem af denne kundeklub, vender de naturligvis tilbage. De sparer nemlig penge ved at handle hos dig.
Derfor er der også flere og flere webshops, der er begyndt at lave sådanne kundeklubber. Flere webshops kræver dog en lille månedlig betaling for at være medlem. Om du også vil gøre det, er op til dig selv.
Retargeting
Er du ikke allerede i fuld gang med retargeting, er det på tide at komme i gang. Med retargeting kan du nemlig få dine reklamer til at følge besøgende på din hjemmeside - det gælder endda også folk, der endnu ikke har købt noget.
Du kan også sætte disse reklamer op, så de kun dukker op hos folk, der har købt hos dig. Dermed kan du give dem eksklusive reklamer, som andre ikke får. Det kan f.eks. være en rabatkode eller tilbud, som kun tidligere kunder har adgang til.