SEIMEI af Helena Christensen
Ny serie af drikkevarer, der byder på cider, is-te og mousserende vin med hyldeblomstsmag.
SEIMEI betyder livskraft på japansk.
Helena Christensen betyder skønhed på dansk.
Sammen skal de to nu forføre os med nye og friske smagskombinationer, lækkert design og ikke mindst hjertet på rette sted.
SEIMEI er navnet på en ny og smagfuld serie af drikkevarer, der byder på cider, is-te og mousserende vin med hyldeblomstsmag - der oven i købet ledsages af selveste Helena Christensens ansigt.
SEIMEI Fonden
Når denne unikke kollektion af forførende og smagfulde dråber lanceres i starten af maj, er det samtidig en lancering af SEIMEI Fonden.
En fond, der har til formål at berige velgørende idéer med økonomisk livskraft.
Og i spidsen for det hele står Helena Christensen, der med SEIMEI vil gøre det let at støtte velgørende formål gennem daglige indkøb:
'Jeg kan personligt godt lide følelsen af at vise omtanke for andre - også i det små, når jeg køber noget i et supermarked eller på en café. Med så mange produkter at vælge imellem vil vi med SEIMEI give alle muligheden for at vælge et produkt, der også rejser penge til gode formål. F.eks. et værested til hjemløse, bedre forhold på et plejehjem eller et lignende projekt,' lyder det fra Helena Christensen.
Hun er formand for SEIMEI Fonden, der modtager penge, hver gang der sælges et SEIMEI-produkt.
Helena Christensen betyder skønhed på dansk.
Sammen skal de to nu forføre os med nye og friske smagskombinationer, lækkert design og ikke mindst hjertet på rette sted.
SEIMEI er navnet på en ny og smagfuld serie af drikkevarer, der byder på cider, is-te og mousserende vin med hyldeblomstsmag - der oven i købet ledsages af selveste Helena Christensens ansigt.
SEIMEI Fonden
Når denne unikke kollektion af forførende og smagfulde dråber lanceres i starten af maj, er det samtidig en lancering af SEIMEI Fonden.
En fond, der har til formål at berige velgørende idéer med økonomisk livskraft.
Og i spidsen for det hele står Helena Christensen, der med SEIMEI vil gøre det let at støtte velgørende formål gennem daglige indkøb:
'Jeg kan personligt godt lide følelsen af at vise omtanke for andre - også i det små, når jeg køber noget i et supermarked eller på en café. Med så mange produkter at vælge imellem vil vi med SEIMEI give alle muligheden for at vælge et produkt, der også rejser penge til gode formål. F.eks. et værested til hjemløse, bedre forhold på et plejehjem eller et lignende projekt,' lyder det fra Helena Christensen.
Hun er formand for SEIMEI Fonden, der modtager penge, hver gang der sælges et SEIMEI-produkt.
Helena Christensen er ikke blot et ansigt
De tre forskellige SEIMEI-drikke ser dagens lys i starten af maj. Og udviklingen af koncept, smag og design er foregået i tæt samarbejde med Helena Christensen:
'Jeg har siddet mange, mange timer og smagt og diskuteret smagsnuancer, og jeg er meget stolt af resultatet. Min favorit lige nu er en mousserende vin med hyldeblomstsmag. Den smager på én gang friskt og ny, mens smagen af hyldeblomst minder mig om barndommens sommerdage i min farmors feriehus. Og så ser flaskerne lækre ud på bordet,' siger Helena Christensen.
SEIMEI er lavet med reduceret sukkerindhold, og produkterne kan købes i kiosker og på en række caféer i hele landet.
SEIMEI forventer desuden at lancere flere nye smagsvarianter senere på året.
Giver livskraft til din ide!
SEIMEI Fonden arbejder uafhængigt af de etablerede nødhjælpsorganisationer og har heller ikke øremærket et område, som fondens penge skal gå til.
Helena Christensen vil via hjemmesiden www.seimei.me gerne modtage inspiration fra SEIMEI-fans til, hvordan pengene bør fordeles, og kommer derfor med denne opfordring:
'Gå ind på www.seimei.me, og kom med din idé til, hvad vi skal støtte. Med SEIMEI vil vi have så mange som muligt til at snakke om, hvem og hvad der har brug for en håndsrækning.'
SEIMEI Fonden samles for første gang i efteråret 2011 og tager stilling til, hvilke af de forslag, der er kommet ind på hjemmesiden, som skal modtage støtte. I løbet af sommeren offentliggøres en række kendte internationale personligheder, som Helena Christensen har håndplukket til fondens bestyrelse.
Hver gang der sælges et SEIMEI-produkt, går 25 øre til SEIMEI Fonden.
De tre forskellige SEIMEI-drikke ser dagens lys i starten af maj. Og udviklingen af koncept, smag og design er foregået i tæt samarbejde med Helena Christensen:
'Jeg har siddet mange, mange timer og smagt og diskuteret smagsnuancer, og jeg er meget stolt af resultatet. Min favorit lige nu er en mousserende vin med hyldeblomstsmag. Den smager på én gang friskt og ny, mens smagen af hyldeblomst minder mig om barndommens sommerdage i min farmors feriehus. Og så ser flaskerne lækre ud på bordet,' siger Helena Christensen.
SEIMEI er lavet med reduceret sukkerindhold, og produkterne kan købes i kiosker og på en række caféer i hele landet.
SEIMEI forventer desuden at lancere flere nye smagsvarianter senere på året.
Giver livskraft til din ide!
SEIMEI Fonden arbejder uafhængigt af de etablerede nødhjælpsorganisationer og har heller ikke øremærket et område, som fondens penge skal gå til.
Helena Christensen vil via hjemmesiden www.seimei.me gerne modtage inspiration fra SEIMEI-fans til, hvordan pengene bør fordeles, og kommer derfor med denne opfordring:
'Gå ind på www.seimei.me, og kom med din idé til, hvad vi skal støtte. Med SEIMEI vil vi have så mange som muligt til at snakke om, hvem og hvad der har brug for en håndsrækning.'
SEIMEI Fonden samles for første gang i efteråret 2011 og tager stilling til, hvilke af de forslag, der er kommet ind på hjemmesiden, som skal modtage støtte. I løbet af sommeren offentliggøres en række kendte internationale personligheder, som Helena Christensen har håndplukket til fondens bestyrelse.
Hver gang der sælges et SEIMEI-produkt, går 25 øre til SEIMEI Fonden.