Aniston

Sandheden om mænd

Hvad vil de egentlig ha'?

Sandheden om mænd
Vi hører konstant, at de danske mænd er blevet metroseksuelle.

Men hvad siger mændene egentlig selv, når de skal fortælle, hvad de vil have?

Sushi skal imponere
Tja ... Mænd vil stadig have bøf, biksemad eller stegt flæsk med persillesovs.

Men de serverer gerne sushi, hvis de skal imponere dig.

Mange danske mænd vil helst have øl, men når de drikker vin, skal den være kraftfuld og fyldig og helst fra Spanien, Italien eller Australien.

Når det gælder mænds favorit-gadgets, så er det motorcyklen, der kommer ind på en førsteplads.

Alt dette er kommet frem i en helt ny livsstilsundersøgelse, der er blevet gennemført af YouGov Zapera for det australske vinhus Wolf Blass.

Gule ærter og stegt gris
Din mand er, ifølge undersøgelsen, konservativ - i hvert fald når det gælder mad.

For selv om de sidste par år har budt på nye mad-trends som molekylær gastronomi og raw food, så foretrækker de danske mænd altså stadig klassikerne med fokus på masser af kød.

Blandt de 1003 respondenter i undersøgelsen vælger 70 % bøffen på en suveræn førsteplads. 

Når de adspurgte mænd har fået mulighed for at vælge flere favoritter, kommer de danske "herreretter" som stegt flæsk med persillesovs (50 %), biksemad (28 %) og gule ærter (26 %) også ind på hitlisten. Men samlet set mener kun 4 % fx, at foie gras er en maskulin favorit, og kun 3 % mener, at det er maskulint at spise østers. Men hvem gider også kysse på en, der netop har spist enten eller ...

Når mændene skal servere mad for dig, bliver kødretterne ganske ofte erstattet af mere raffinerede retter Her kommer sushi på bordet - især hvis man spørger mænd i Hovedstaden, hvor hele 35 % mener, at sushi er den ideelle ret til kvinder, når det nu ikke skal være bøf eller stegt flæsk. Og DET synes vi også!!

ANNONCE
Sandheden om mænd
Maskulin vin er fyldig
Når de danske mænd skal hygge med familie og venner, har de en klar præference for de kraftfulde rødvine, som de mener, signalerer maskulinitet.

Spanske og italienske vine bliver vurderet som de mest maskuline (14 %) - skarpt fulgt af vin fra Australien med 12 %. Næsten hver femte mand (19 %) mener, at tysk vin er mindst maskulin, efterfulgt af østrigsk (13 %), fransk vin (11 %) og dansk vin (7 %).

Fynboerne og mænd fra Syddanmark betragter australsk vin som mest maskuline med 15 %, efterfulgt af italiensk vin (13 %).

Mænd kigger på mænd
Når din mand skal måle sig selv i forhold til andre mænd, så bliver han mest imponeret over andre mænds fysik (13 %), dernæst påklædningen (7 %), mens andre mænds job og løn kun imponerer 6 %. Og 3 % på landsplan lader sig imponere af andre mænds ure.

Når mænd drømmer om gadgets - og kigger på andre mænds gadgets, så mener de fleste, at motorcyklen er den allermest maskuline gadget (42 %). Herefter kommer bilen (31 %), og værktøj kommer ind på tredjepladsen med 28 %.

Vinkøleskabet kommer ind på en delt femteplads med 12 % - sammen med cigarer og både.

På dette punkt adskiller mænd fra Nordsjælland sig dog tilsyneladende fra gennemsnittet, fordi hele 21 % af de nordsjællandske mænd vælger vinkøleskabet og et lækkert ur som maskuline gadgets, de skæver til hos andre mænd.

Job fremfor sex
Hvis vi skal tro på mændenes svar, så er den gamle myte, om at mænd hele tiden vil konkurrere med andre mænd, ikke rigtig. Hele 40 % svarer nemlig, at de ikke konkurrerer med andre mænd. Yeah right!

Men 45 % af mændene vil gerne være bedst på jobbet, mens kun hver tredje (32 %) vil være bedst i sengen. Det er  især mænd i faste parforhold, som ikke lægger så stor vægt på præstationen i sengen.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce