Ren frugt på flaske
Nu kan du få frugtsmoothien "Froosh"
Frugtsmoothien er på hastigt indtog på det danske marked, og den fra Sverige og Norge så populære Froosh har allerede solgt forbløffende godt på de 10 dage, den har været i den danske handel.
Den nye og helt unikke Froosh består af rene, pressede frugter og er hverken tilsat sukker, vand eller konserveringsmidler - et produkt, som danskerne har manglet på hylderne. Froosh kan købes i landets største convenience-butikker, på tankstationer, i dagligvarebutikkerne og i specialforretninger, som for eksempel 7-Eleven, Statoil og Magasin.
Nu kan man med den nye Froosh få ren frugt på flaske uden tilsætning af sukker, vand og konserveringsmidler. Interessen for de praktiske 'grab and go' produkter er steget markant de seneste år, og sundhed er tilmed et vigtigere emne for forbrugeren end nogensinde før.
En smoothie i Danmark forbindes typisk med mælk og yoghurt, men i Storbritannien, USA og Australien er en smoothie en ren frugtdrik. Det vil den nu også blive i Danmark.
Froosh består kun af mosede frugter og ren juice. Den er helt fri for tilsætningsstoffer, og der er således hverken tilsat sukker, vand eller konserveringsmidler. En Froosh dækker 40 % af dagsbehovet for frugt og grønt. Der findes tre varianter: en mango og appelsin, en blåbær og hindbær og en jordbær og aronia.
"Vi har vores erfaring om frugtsmoothies fra Storbritannien, hvor vi har kunnet observere, at englænderne vil have sunde og praktiske alternativer til sodavand og mælk. Vores frugtsmoothie Froosh er herudover mere end en almindelig juice. Den er fuld af energi, og drikker man 2,5 i døgnet, dækker den faktisk det anbefalede dagsbehov for frugt og grønt.
Jeg er overbevist om, at en smoothie - ved hjælp af lanceringen af Froosh - i fremtiden vil associeres stærkere til frugt end til mælkeprodukter, også her i Danmark.
Da Froosh er et 'grab and go' produkt, skal den være, hvor forbrugerne i Danmark er, og derfor har vi bestræbt os på at opbygge et optimalt distributionsnetværk", konstaterer Sussie Blomquist, som har været produktudvikler af den nye Froosh.
"Salget af Froosh i Danmark er gået langt over forventning i de forretninger, der har den på nuværende tidspunkt, og det til trods for at Froosh kun har været i handlen i Danmark i ti dage. De første 7-Eleven butikker, som har fået produktet hjem, har for eksempel rapporteret om en overraskende stor interesse fra starten af, og det er vi naturligvis meget glade for.
Den gode start kan forklares ud fra, at der er tale om en sund og energifyldt drik af ren frugt uden nogen form for tilsætning, og det har danskerne simpelthen manglet på hylderne. Men det handler også om, at Froosh-flasken er trendy med et lækkert design, som fanger forbrugernes interesse, når den står i køledisken", siger den danske importør af Froosh, Claus Hansen, fra Hansen & Co.
Froosh har i Sverige solgt mere end 500.000 flasker i Sverige på 10 måneder. De to virksomheder, Froosh AB og Hansen & Co. har samme ambitioner på det danske marked.
For yderligere information eller billedmateriale, kontakt:
Claus Hansen
Direktør Hansen & Co. og dansk importør af Froosh
Telefon: 39971000
Mobil: 40450202
Sussie Blomquist
Produktudvikler i Froosh AB
Telefon: +46-53450546
Dean Taylor
Direktør Froosh AB
Telefon: +46-53450546
Mobil +46-739606129
Nu kan man med den nye Froosh få ren frugt på flaske uden tilsætning af sukker, vand og konserveringsmidler. Interessen for de praktiske 'grab and go' produkter er steget markant de seneste år, og sundhed er tilmed et vigtigere emne for forbrugeren end nogensinde før.
En smoothie i Danmark forbindes typisk med mælk og yoghurt, men i Storbritannien, USA og Australien er en smoothie en ren frugtdrik. Det vil den nu også blive i Danmark.
Froosh består kun af mosede frugter og ren juice. Den er helt fri for tilsætningsstoffer, og der er således hverken tilsat sukker, vand eller konserveringsmidler. En Froosh dækker 40 % af dagsbehovet for frugt og grønt. Der findes tre varianter: en mango og appelsin, en blåbær og hindbær og en jordbær og aronia.
"Vi har vores erfaring om frugtsmoothies fra Storbritannien, hvor vi har kunnet observere, at englænderne vil have sunde og praktiske alternativer til sodavand og mælk. Vores frugtsmoothie Froosh er herudover mere end en almindelig juice. Den er fuld af energi, og drikker man 2,5 i døgnet, dækker den faktisk det anbefalede dagsbehov for frugt og grønt.
Jeg er overbevist om, at en smoothie - ved hjælp af lanceringen af Froosh - i fremtiden vil associeres stærkere til frugt end til mælkeprodukter, også her i Danmark.
Da Froosh er et 'grab and go' produkt, skal den være, hvor forbrugerne i Danmark er, og derfor har vi bestræbt os på at opbygge et optimalt distributionsnetværk", konstaterer Sussie Blomquist, som har været produktudvikler af den nye Froosh.
"Salget af Froosh i Danmark er gået langt over forventning i de forretninger, der har den på nuværende tidspunkt, og det til trods for at Froosh kun har været i handlen i Danmark i ti dage. De første 7-Eleven butikker, som har fået produktet hjem, har for eksempel rapporteret om en overraskende stor interesse fra starten af, og det er vi naturligvis meget glade for.
Den gode start kan forklares ud fra, at der er tale om en sund og energifyldt drik af ren frugt uden nogen form for tilsætning, og det har danskerne simpelthen manglet på hylderne. Men det handler også om, at Froosh-flasken er trendy med et lækkert design, som fanger forbrugernes interesse, når den står i køledisken", siger den danske importør af Froosh, Claus Hansen, fra Hansen & Co.
Froosh har i Sverige solgt mere end 500.000 flasker i Sverige på 10 måneder. De to virksomheder, Froosh AB og Hansen & Co. har samme ambitioner på det danske marked.
For yderligere information eller billedmateriale, kontakt:
Claus Hansen
Direktør Hansen & Co. og dansk importør af Froosh
Telefon: 39971000
Mobil: 40450202
Sussie Blomquist
Produktudvikler i Froosh AB
Telefon: +46-53450546
Dean Taylor
Direktør Froosh AB
Telefon: +46-53450546
Mobil +46-739606129