Lille hjerte gør stor forskel
Design med hjertet
Der blev sidste år på landsplan indsamlet omkring to millioner kroner til forskning i kvinder og hjertekarsygdom. Heraf bidrog Matas med hele 850.000 kroner, som kom fra salg af hjertepins i alle kædens butikker. Matas-kæden og Hjerteforeningen samarbejder nu igen i år om salg af hjertepins. I år er støttesalget udvidet med et hjertearmbånd. Smykkerne koster 25 kroner, og hele overskuddet på 15 kroner per styk går ubeskåret til forskning i kvinders hjertekarsygdomme. Smykkerne sælges i Matas med start den 19. maj 2008 og fire uger frem.
Ukendt sygdom
Hver tredje danske kvinde dør af en hjertekarsygdom, der er et overset område blandt både kvinderne selv og blandt fagfolk. Direktør Susanne Volqvartz fra Hjerteforeningen fortæller:
'Behandlingen af kvinder med hjertekarsygdomme er ikke er nær så god som behandlingen af mænd, fordi studierne primært bliver foretaget på mænd. Så der er fortsat et stort behov for en forskningsindsats baseret på kvinder for at sikre en fair og optimal behandling af kvinders hjertekarsygdomme. Her kan en ansvarlig kæde som Matas virkelig være med til at gøre en stor forskel '.
Seriøst samarbejde
Udover salg af hjertesmykkerne bidrager Matas også til kampagnen ved at give 1 krone per solgt Matas SportsCare produkt til Hjerteforeningens kampagne. Desuden samarbejder de to parter om at udbrede budskaberne om sund levevis. Informations-og miljøchef Henrik E. Johannsen fra Matas siger:
'I Matas støtter vi gerne humanitære kampagner, når vi har mulighed for det. Vi har valgt at hjælpe Hjerteforeningen, fordi det er en seriøs organisation, der kæmper helhjertet mod en alvorlig sygdom, som rammer alt for mange mennesker'.
Kampagnen "Kvinder Længe Leve!" løber over fem år, og målet er i alt at indsamle minimum 15 millioner kroner til øget forskning i kvinders hjertekarsygdomme. Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary er protektor for Hjerteforeningen.
Ukendt sygdom
Hver tredje danske kvinde dør af en hjertekarsygdom, der er et overset område blandt både kvinderne selv og blandt fagfolk. Direktør Susanne Volqvartz fra Hjerteforeningen fortæller:
'Behandlingen af kvinder med hjertekarsygdomme er ikke er nær så god som behandlingen af mænd, fordi studierne primært bliver foretaget på mænd. Så der er fortsat et stort behov for en forskningsindsats baseret på kvinder for at sikre en fair og optimal behandling af kvinders hjertekarsygdomme. Her kan en ansvarlig kæde som Matas virkelig være med til at gøre en stor forskel '.
Seriøst samarbejde
Udover salg af hjertesmykkerne bidrager Matas også til kampagnen ved at give 1 krone per solgt Matas SportsCare produkt til Hjerteforeningens kampagne. Desuden samarbejder de to parter om at udbrede budskaberne om sund levevis. Informations-og miljøchef Henrik E. Johannsen fra Matas siger:
'I Matas støtter vi gerne humanitære kampagner, når vi har mulighed for det. Vi har valgt at hjælpe Hjerteforeningen, fordi det er en seriøs organisation, der kæmper helhjertet mod en alvorlig sygdom, som rammer alt for mange mennesker'.
Kampagnen "Kvinder Længe Leve!" løber over fem år, og målet er i alt at indsamle minimum 15 millioner kroner til øget forskning i kvinders hjertekarsygdomme. Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary er protektor for Hjerteforeningen.