Guld under huden
Man skulle tro at det var løgn, men folk får for skønhedens skyld opereret guld ind under huden og skrubber kroppen ind i diamanter
Guldtråde der bliver sprøjtet ind under huden er det seneste. Formålet er at guldet skal forøge hudens egen produktion af collagen, som er et protein, der eksisterer i bindevævet, sener, hud og ben. Den høje produktion af collagen skulle være med til at formindske rynker og gøre huden mindre trist og grå at se på.
Jeg kan ikke forestille mig, hvordan behandlingen foregår, men den skulle vare en time og man skulle få noget i retningen af et "babyface". Jeg ved heller ikke, hvor fedt det er, at få foretaget en sådan behandling, når man stadig går rundt i en halvtredsåriges krop, men det er åbenbart blevet så populær en skønhedsoperation, at omkring 400 japanere skulle have lagt sig på briksen. Ifølge japanske kirurger skulle behandlingen varer op til 15 år.
En engelsk kirurg ved navn Dr. Judy Evans advarer dog mod behandlingen, da den form for collage, som bliver skabt efter proceduren med stor sikkerhed vil danne arvæv. Arvævet vil med tiden kunne sprede sig, og derfor fraråder han folk at gennemgå behandlingen.
Din hud, din person
Det er ikke første gang, at der bliver anvendt noget så dyrt som guld til at fremme menneskets skønhed. Det eksklusive hudplejemærke "La Mer" har en skrubbecreme som indeholder diamanter.
Diamanterne er omdannet til mikroskopiske partikler, og skulle fjerne de døde hudceller i ansigtet samt gøre huden glat og få den til at gløde og udstråle sundhed igen.
En ansigtsbehandling er ikke længere bare en ansigtsbehandling, og en creme er ikke længere bare en creme. Mængden af skønhedsprodukter vi kan smøre os ind i er blevet så mangfoldig, at vi hver især jævnligt er ved at fare vild på hylderne i Matas og i kvinde- og modebladene.
Vi vil så gerne finde det produkt, der netop fremhæver skønheden i vores hud, og derfor bliver vi ved med at lytte til, hvad forskellige reklamer og medier nu ser, er det rigtige at bruge for den og den type hud, person og identitet.
Jeg kan ikke forestille mig, hvordan behandlingen foregår, men den skulle vare en time og man skulle få noget i retningen af et "babyface". Jeg ved heller ikke, hvor fedt det er, at få foretaget en sådan behandling, når man stadig går rundt i en halvtredsåriges krop, men det er åbenbart blevet så populær en skønhedsoperation, at omkring 400 japanere skulle have lagt sig på briksen. Ifølge japanske kirurger skulle behandlingen varer op til 15 år.
En engelsk kirurg ved navn Dr. Judy Evans advarer dog mod behandlingen, da den form for collage, som bliver skabt efter proceduren med stor sikkerhed vil danne arvæv. Arvævet vil med tiden kunne sprede sig, og derfor fraråder han folk at gennemgå behandlingen.
Din hud, din person
Det er ikke første gang, at der bliver anvendt noget så dyrt som guld til at fremme menneskets skønhed. Det eksklusive hudplejemærke "La Mer" har en skrubbecreme som indeholder diamanter.
Diamanterne er omdannet til mikroskopiske partikler, og skulle fjerne de døde hudceller i ansigtet samt gøre huden glat og få den til at gløde og udstråle sundhed igen.
En ansigtsbehandling er ikke længere bare en ansigtsbehandling, og en creme er ikke længere bare en creme. Mængden af skønhedsprodukter vi kan smøre os ind i er blevet så mangfoldig, at vi hver især jævnligt er ved at fare vild på hylderne i Matas og i kvinde- og modebladene.
Vi vil så gerne finde det produkt, der netop fremhæver skønheden i vores hud, og derfor bliver vi ved med at lytte til, hvad forskellige reklamer og medier nu ser, er det rigtige at bruge for den og den type hud, person og identitet.
Ja, for en creme er som før nævnt ikke bare en creme, også forstået på den måde at den på grund af sit mærke og emballage på toilethylden, fortæller noget om hvilken type du er. Om du er den sporty type der bruger "Biotherm", den klassiske, der bruger "Chanel no. 5", eller den mere trendbevidste der vælger "Gucci" eller "Marc Jacobs".
Derudover kan den også fortælle om du er fan af en bestemt sangerinde eller designer, da mange af dem også har sat deres navn til skønhedsprodukter. Videre om du er miljøbevidst, og nogen gange så langt som til din politiske overbevisning.
Jeg ved ikke, hvad det fortæller om dig hvis du får foretaget dig denne skønhedsbehandling, hvor der bliver sprøjtet guld ind under din hud, men det er i hvert fald et personligt valg og en økonomisk prioritering, der er anderledes.
Derudover kan den også fortælle om du er fan af en bestemt sangerinde eller designer, da mange af dem også har sat deres navn til skønhedsprodukter. Videre om du er miljøbevidst, og nogen gange så langt som til din politiske overbevisning.
Jeg ved ikke, hvad det fortæller om dig hvis du får foretaget dig denne skønhedsbehandling, hvor der bliver sprøjtet guld ind under din hud, men det er i hvert fald et personligt valg og en økonomisk prioritering, der er anderledes.