Aniston

Giv os gratis Wi-Fi på hotellet

Gratis Wi-Fi og moderne kaffemaskiner er favorit faciliteter på hotellet i følge en ny stor undersøgelse af Hotels.com.

Giv os gratis Wi-Fi på hotellet
Når rejsende fra hele verden bor på hotel, skal det tilsyneladende helst føles lidt som at være hjemme. Gratis Wi-Fi samt nem adgang til koffeinholdige drikke er således noget af det, rigtig mange rejsende efterlyser efter, når de skal bestille et hotelværelse.

Det viser en ny undersøgelse foretaget af hoteleksperten Hotels.com blandt 8.600 rejsende fra det meste af verden.

Internet trumfer parkering
Uanset om man bor på hotel i forbindelse med en ferie eller forretningsrejse, er mange af os så vant til konstant at være online, at gratis Wi-Fi er blevet et must.
 
Gratis Wi-Fi trumfer således både gratis parkering og morgenmad, når det kommer til faciliteter, vi sætter højt, når vi skal vælge et hotel. Hver tredje rejsende (34 pct.) angiver dermed gratis Wi-Fi som den vigtigste hotelfacilitet, når de skal vælge hotel. Mens mere end hver anden (56 pct.) af de forretningsrejsende nævner muligheden for at være online uden at svinge kreditkortet som det vigtigste.

Kun hver tiende (11 pct.) er tilsyneladende villig til at betale ekstra for Wi-Fi på hotellet.

Det viser den nye undersøgelse fra Hotels.com.

Den moderne rejse foregår online
At være online hele tiden ser altså ud til at være en nødvendighed i forbindelse med den moderne rejse, og det overrasker ikke hos Hotels.com, hvorigennem mange af hotellerne bliver booket:
 
”Rigtig mange flyselskaber og lufthavne har allerede tilpasset sig kundernes behov med mulighed for at gå på nettet ganske gratis. Så de moderne rejsende vil også forvente, at de kan gå online, når de ankommer til hotellet,” mener Yvonne Bonanati fra Hotels.com og fortsætter:
 
”Det er ikke kun forretningsrejsende, der har brug for at være online, når de er på hotellet. Familien, der er på ferie, planlægger jo også ofte aktiviteter og udflugter fra deres bærbare, tablets eller smartphones. De har kontakt til familie og venner derhjemme, og de bestiller take-away til værelset. Så det er ikke så overraskende, at de forventer gratis og hurtig Wi-Fi.”
 
Glæden ved ny teknologi
Ligesom vi forventer at være på nettet på samme måde, som vi er hjemme, så foretrækker vi tilsyneladende også, at vores kaffe og adgangen hertil er som derhjemme. Knap hver fjerde (23 pct.) i undersøgelsen peger således på, at moderne kaffemaskiner, såsom Nespresso-maskiner, er blandt deres favorit faciliteter, når de bor på hotel. Mens hver femte (20 pct.) tilkendegiver, at hotelværelser med én fjernbetjening til alt (lys, tv, gardiner, temperatur etc.) er deres yndling, når det kommer til de moderne hotelfaciliteter.
 
Mange (15 pct.) peger desuden på, at tablets til gæstebrug er en god idé.
 
De små ting tæller - også
Og mens moderne kaffemaskiner og hi-tech værelser kan være meget at forlange, så tæller de små ting også, hvis man skal være glad for sit hotelbesøg. At få en gratis flaske vand på værelset er dermed højt værdsat blandt 43 pct. af de rejsende, når de skal bedømme de mere simple hotelfaciliteter.
 
Kun rejsende fra Taiwan, Hong Kong og Brasilien vurderer, at gratis adgang til en adapter er vigtigere end en flaske vand.
 
 
Øvrige resultater fra Hotels.com’s undersøgelse:
 
Vejen til hotelgæstens hjerte går gennem maven
  • Gratis morgenmad er favorit blandt 31 pct., hvis de skal pege på en ikke-teknologisk ting, som, de gerne så, blev standard på hoteller i 2013.
  • Happy hour, vinsmagning eller andre muligheder for gratis mad og drikke fremhæves som favorit blandt de nyere servicefaciliteter på hotellet af 42 pct. af respondenterne. International morgenmad kommer ind på andenpladsen med 19 pct.
  • 23 pct. af deltagerne i undersøgelsen savner adgang til ”gratis” mad og drikke, når de bor på hotel. Mens 14 pct. angiver, at de savner muligheden for selv at lave mad.
 
Luksuslivet på hotel
  • 26 pct. angiver, at deres favorit facilitet på luksushoteller er adgang til high end fitness og/eller spafaciliteter. Designertoiletsager er favoritten blandt 21 pct.
  • Når det kommer til luksus, som vi sagtens kan undvære, når vi bor på hotel, så er specielt spamenuer (26 pct.) og aftæpning af sengen, inden vi hopper under dynen, (24 pct.) overflødige.
  • Hver anden (54 pct.) vælger gratis adgang til en Rolls Royce Phantom som den ”vilde” hotelfacilitet, de helst ville opleve. Mens en te-sommelier (9 pct.), en bartender på værelset (9 pct.) eller en parfume-butler (5 pct.) tilsyneladende ikke er i helt så høj kurs.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce