Aniston

Forårsmoden

Det bliver et forår, hvor du kan slippe din indre prinsesse løs med guld, glimmer og de fantastiske sko fra Jimmy Choo

Hvad der bliver moden dette forår er netop blevet lanceret af de store modehuse. Det eftertragtede skomærke Jimmy Choo står med sine smykkebesatte og metalfarvede sko for at tegne netop, hvad tendensen i modebilledet er.
Forårsmoden
Nu er vi i starten af februar, og man skulle tro, at det var slut med glimmer og glitter i gadebilledet. Det har endda også været nytårsaften, aftenen hvor man har haft mulighed for at hive ens fineste kjole frem, og hvor man har kunnet gå amok med similismykker og høje stiletter. Men ifølge de store modehuse er det netop de glitrende stoffer og accessories i form af perlebesatte tasker og sko, der er en af de store mode-tendenser dette forår.

Moden står i prinsessens tegn

Dette forår bliver en drøm for enhver, der har en lille prinsesse i sig og som elsker at klæde sig fint på. Det var nemlig farver som guld, sølv, bronze, hvid og masser af glimmer, der var karakteristisk ved de store modehuses kollektioner ved modeshowene i Paris i januar måned.

Dior, Fendi, Donna Karan, Marc Jacobs og Chanel var bare nogle af de internationale mærker, hvis modeller gled op og ned ad podierne i kjoler og dragter, der alle bestod af stoffer med glitter effekt og metalfarver i alverdens afskygninger. Tilbehør som tasker, hårpynt og sko var alle prydet med
Jimmy Choo

Når vi taler om elegant og smukt tilbehør, kan vi ikke komme uden om det eksklusive engelske mærke, Jimmy Choo Ltd, som producerer damesko og tasker. Det er ekstra interressant, fordi du netop nu herhjemme kan få fat i dette skomærke i skoforretningen "Kassandra" på Grønnegade i København. Derudover kan du finde udvalgte modeller på net-a-porter.
ANNONCE
Forårsmoden
Carrie fra tv-serien "Sex and The City" er kendt som storforbruger af dette elegante skomærke, og i serien køber hun sine sko i en Jimmy Choo butik i London.

Udover en række forretninger i London har Jimmy Choo Ltd også butikker i storbyer som New York, Dallas, Berverly Hills og Hong Kong. I alt har mærket over tyve butikker verden over. Den første forretning blev dog åbnet i London i 1996, men mærket blev først for alvor kendt i 2001 og er siden er blevet internationalt anerkendt.

Hjælp fra Tamara Mellon

Den kreative leder af Jimmy Choo Ltd, Sandra Choi, er ansvarlig for at designe sko og assecorries til kollektionerne, men det er en svær branche at få et gennembrud i. Og det var da også tidligere assessorize-redaktør på Vogue, Tamara Mellon, der gav Jimmy Choo Ltd. det skub, som mærket havde brug for. Det er hendes fortjeneste, at mærket i dag er et internationalt anerkendt mærke.

På kædens hjemmeside har Tamara Mellon udtalt: "It doesn't matter what you are wearing - if you have good shoes and a good bag, you'll look right".

Og det kan man vel give hende ret i. Sko og tasker kan ofte give et outfit lige det ekstra lille pif, som outfittet mangler.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce