Aniston

Fra en rejse til England

Skribenten rejste til England, for at besøge sin long-lost søster, der har slået sig ned i nærheden af det fjerne Wales. Hun satsede ret stærkt på at score David Beckham, shoppe igennem, være kulturel og spise billig, usund mad. Læs med, og se hvilke af de ting hun opnåede.
En hemmelig dagbog
Dag 1 - Chester
Jeanet bor i en lille by, Wem, der består af tre huse og en flagstang. Det minder meget om min hjemby. Små byer er søde.

Sprang på toget til Chester, og fandt en katedral med nogle egern, som man ikke måtte fodre. Gammel dame gjorde det alligevel, og fik højlydt skæld ud af gammel mand. Stakkels dame. Dumme mand.

Ledte efter et amfiteater, men fandt det ikke. Det viste sig senere at bestå af en græsplæne. Meget kedeligt amfiteater.

Overraskede to fyre, der sad i en busk og rullede joints. Ville tage et billede, men de var ikke pæne, så det ville være spild af tid. Mand prøvede at trylle grønt lys ved fodgængerovergangen. Mærkeligt nok virkede det. Sikke en ægte Houdini. Hurra.

Shoppede amok, og brugte alle mine penge. Nu er jeg fattig igen. Øv. Drak klam Cappuccino, der bestod af vand, mælk og en sødetablet. Ad. Tog hjem og spiste "Chips and Cheese" (pommesfritter med ost og hvidløsgsdressing). Mærkelig nok smagte det godt. Er meget mæt.

Dagens citat: "Her lugter af død høne." (Sagt om en mærkelig lugt på gaden.)

Dag 2 - Liverpool
Flagstangen er åbenbart væltet, så nu består Wem kun af tre huse. Jeanet fandt en bille i sin morgenmad. Haha. Hun brokkede sig i to timer. Øv.

Tog til Liverpool, og var meget kulturelle. Besøgte et museum, med udstilling af krybdyr og insekter. Det hjalp ikke på Jeanets kvalme over det uhyggelige fund hun gjorde i sin morgenmad. Hun er lidt sart. En bille i morgenmaden er ikke slem. To biller ville være slemt, men ikke én. Sådan cirka. Skrev et kort til mine bedsteforældre, som det totalt søde barnebarn jeg nu er.

Shoppede i otte timer, og var hjemme ved midnat. Er meget træt. Mine fødder er slebet helt ned. En dårlig dag at tage sine splinternye sko på. Av, vabler overalt. Jeanets sunde livsstil er smadret. Har på to dage besøgt to McDonald's og en Burger King. Jeg er glad og tyk, Jeanet er trist og tyk. Hun græder endda når hun griner. Stakkels pige.

Dagens citat: "Ad, jeg tror der er en bille i min Weetabix!" (For læsernes skyld: En "Weetabix" er en slags hestekiks, som englændere spiser til morgenmad.)
En hemmelig dagbog
Dag 3 - Shrewsbury
Stod op og faldt ud af sengen. Min krop er smadret, og alle mine muskler er ømme. Anede ikke jeg havde så mange muskler. Tog til Shrewsbury og shoppede. Der var en milliard butikker. Troede aldrig det skulle ske, men jeg er træt af at shoppe. Shopper faktisk aldrig igen.

Besøgte et slot, og kravlede på en kanon. Det måtte jeg ikke. Øv. Men ville så gerne have en kanon mellem benene. Lidt ligesom ham fyren fra "Armageddon" med atombomben.

Fik en tærteskal med nutella og en god cappuccino. Besøgte derefter et julemarked, der lugtede meget af ost. Ad. Jeanet opdagede en ny poetisk side af sig selv, og citerede ikke-eksisterende juledigte. Hun insisterede på, at jeg brugte et af hendes digte i min dagbog. Think not, desværre.

Tog hjem og åd doughnuts og lasagne. Gik på pub og fik en gratis drink af Jeanets hyperaktive bartender-sambo. Var glad. (Samboen er kendt som "The-wild-child" i området. Wonder why.).
Scorede ikke Beckham, men mødte en gammel pubejer. Han viste billeder af sin unge thailandske kone. Uhyggeligt...

Dagens citat: "Oh juletræ, oh juletræ, hvor er du, oh juletræ." (Ja, jeg har forbarmet mig, og bragt Jeanets digt.)

Dag 4 -Ludlow

Stod op med tømmermænd, megatræt og slugte morgenmaden, hvorefter vi hastede ned til toget og sprang på det. Endte i gammelbyen Ludlow, hvor vi købte lidt mere morgenmad.

Gloede på skrammelbutikker, og en stor kirke. Men blev ikke længe ved kirken, for nogle fyre larmede meget. Overvejede at smide alle fem ud over klippen. Kollektivt selvmord, og jeg ville aldrig blive mistænkt. Muhaha.

Besøgte en gammel borg, og gik op af en million milliard trapper. Mine lår og min overdimensionerede pariser-popo er nu hårde som sten, fordi jeg har opbygget så mange muskler. Der lå døde duer overalt. Ad. Klarede på mystisk vis, at smadre Jeanets ene ørering, ved at få den i klemme i en dør. Ved ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre, men det kunne det altså.

Tog hjem og lavede risengrød. Wee. Jeanet vendte risposen på hovedet. Ingen ved hvorfor, men det gjorde hun. Ris over hele køkkenet. Så fik hun rengøringsvanvid oveni julehumøret. Lavede julepynt og grimme kravlenisser.

Dagens citat: "Har Creed ikke lavet en sang om det her sted?" (Da vi ankommer til Craven Arms...)
En hemmelig dagbog
Dag 5- Wem
Sov længe, og åd doughnuts til morgenmad. Tabte en øjenvippe i min yoghurt. Spild af øjenvippe. Øv.
Købte mad til turen hjem i morgen (Chokolade. Meget usundt). Jeanet er oprevet over, at vi er så usunde. Trist, sundt liv hun lever, når jeg ikke er her.

Lavede risengrød igen, og så "The Julekalender" med "De Nattergale". De på gerne sidde og fyre jokes af i mit fuglehus, når de engang går på pension.

Wild-child-samboen brændte sit hår af. Jeg grinede. Haha. Derefter serverede hun en brændt engelsk tærte med kødsovsesnask for mig. Måske som en slags hævn. Eller også er hun bare ikke særligt god til at lave mad. Hun er meget pæn, men ikke særligt sundhedsfremmende.

Forsøgte at pakke min kuffert, men jeg har købt så meget, at den er totalt proppet. Øv og bøfkanin!
Jeanet vil også have nogle af sine ting i min kuffert. Nu er der helt bestemt for meget vægt på. Ja, det er der.

Dagens citat: "Hvor må det være træls at være en sur gammel mand!" (Jeanet, uden anledning.)

Dagene efter dag 5
Skribenten rejste hjem fra England igen, med overvægt i kufferten (som hun heldigvis slap for at betale for, da hun stod ved tjeck-in-skranken med store, plirrende, vandfyldte øjne). Nu er hun blevet tre kilo tykkere, og sidder hjemme - ganske fattig - og nedskriver sine erindringer. Imens det stormer udenfor tænker hun tilbage på de dage, hvor hun levede usundt og brugte sine penge på tøj, i stedet for telefonregninger og kattemad.

Slutcitat: "At rejse er at leve!" (Sagt af mig. Men jeg er vist ikke den første der siger det.)