Aniston

Dyrberg Kern

Klassisk, elegant og moderne smykkedesign

DYRBERG/KERN kan i år fejre 20 års jubilæum. Og det gør de ved at dykke ned i deres egen skattekiste af glitrende ædelstene og klassisk design, og dermed skabe vinterens kollektion, der som altid er moderigtig, klassisk og elegant.
Dyrberg Kern
DYRBERG/KERN

en verdensomspændende succes


Det hele startede som lidt af en tilfældighed. I 1985 starter Gitte Dyrberg og Henning Kern på Danmarks Designskole, og her indleder de deres samarbejde med en tøjkollektion til kvinder.

Gitte Dyrberg og Henning Kern observerer her ved flere lejligheder en tendens til, at smykkerne, som egentlig bare skulle komple-mentere deres tøjdesign, løb af med hele op-mærksomheden.

Hermed var Gitte og Hennings interesse for smykkerne vagt.

De fortsatte dog med at designe tøj, men begyndte så småt at skabe små smykke

kollek-tioner ved siden af. Da de dimitterer fra Danmarks Designskole i 1987, starter de DYRBERG/KERN A/S sammen.

De finder dog hurtigt ud af, hvor deres pas-sion og succes ligger henne, og i 1990 stopper de deres produktion af tøj, for at hellige sig smyk-kerne.

I 1997 flytter DYRBERG/KERN hele smykkeproduktionen til asiatiske lande for at koncentrere sig om design og salg. Både i 1999 og 2000 nomineres DYRBERG/KERN som Gazellevirksomhed, det vil sige en virksomhed med fremgang og en vækst på 30 % af den årlige omsætning.

I 2001 modtager DYRBERG/KERN Kong Frederik IX's hæderspris for fortjenstfuldt eksportarbejde. I 2002 indbydes DYRBERG/KERN til at være med i Dansk Røde Kors Klub, og de skaber et smykke, der indbringer 500.000 kroner til Dansk Røde Kors.

DYRBERG/KERN times lanceres. Så nu tæller kollektionerne også urer af høj kvalitet.

I 2003 lanceres DYRBERG/KERN accessories, der er "bløde smykker" af uld, silke, kashmir og bro-derier. I 2005 har virksomheden DYRBERG/KERN mere end 65 ansatte beskæftiget inden for design, administration, distribution og salg. Desuden har DYRBERG/KERN butikker i mere end 25 lande verden over.

DYRBERG/KERN sender en ny kollektion på gaden to gange om året. Bestående af 120 smykker i forskellige kombinationer.

DYRBERG/KERN's smykker bliver fremstillet af messing og belagt med andre metaller. Der bruges Swarovski-krystaller og andre ædelstene kombineret med, hvilke materialer moden har hevet frem.

Og så er deres smykker selvfølgelig nikkelfri.
ANNONCE
Dyrberg Kern
Vinterkollektionen 2005/06

DYRBERG/KERN fejrer deres 20 års jubilæum med kollektionen Treasure Box. Gitte Dyrberg og Henning Kern har været i deres egen skat-tekiste og fundet nogle virkelige goder frem.

Treasure Box består af tre temaer.

Salon

Salon er bygget op omkring en af DYRBERG/ KERN's succeser fra starten af 1990'erne. En romersk mønt i en moderne metalindramning.

I vinterkollektionen har de leget videre med idéen, og den bliver her for alvor ført ud i livet.

Sammensætningen af skinnende metaller som kobber/guld og antik bronze/rhodium giver interessante kontraster.

Pyntet med masser af "faux pearls" i blød pastelgrå og lyserød og skinnende, prinsesseslebne "diamanté" udstråler det masser af gammeldags elegance med et moderne twist.

Chateau

Det, der for alvor satte gang i populariteten omkring DYRBERG/KERN i 1980'erne var, da de designede store vindrueklaser som øreringe. Chateau har fået inspiration herfra. Der er taget udgangspunkt i organiske motiver som blade og vindruer, og farverne er hentet fra efteråret.

Der er virkelig kælet for de håndlavede smykker, som består af "ædelsten cabochoner" som agat, ametyst, jade og bjerg krystal, som sammen med håndmalet emalje, læder og ædle træsorter giver et tidløst og romantisk smykke.

Penthouse

Penthouse er inspireret af moderne, raffineret arkitektur, som altid har inspireret DYRBERG/KERN. Her dominerer de rene, skarpe former, og der spilles på kontrasten mellem det skrøbelige feminine og et mere stærkt udtryk.

Der er brugt natursten som "metallisk hæmatit" og "onyks" mikset med skinnende "Swarovski-krystaller".

It's a man's world!
ANNONCE
Dyrberg Kern
Vintersæsonen 2005/06 har mere at byde på. For første gang lancerer DYRBERG/KERN en kollektion til mænd.

Stikordene er maskulinitet, raffineret og med stærk udstråling. Materialerne er blankpoleret sterlingsølv, rustfrit stål og mørkt ædeltræ, men selvfølgelig skal mændene også have glamour og glimmer, så de maskuline mate-rialer er kombineret med glitrende, krystal-klare zirkoner i blå og sorte nuancer.

DYRBERG/KERN har succes, og det er der ikke noget at sige til. I deres smykkekol-lektioner kan man altid finde elementer fra moden lige nu, men samtidig formår de at holde deres smykker i et klassisk og tidløst design.

Bredt publikum

Deres design har fanget et bredt publikum over hele kloden. Og deres traditionelle mål-gruppe dækker både den modne kvinde på 60 og de unge tøser på 16.

Gitte Dyrberg og Henning Kern har fundet deres passion. Og de finder det til stadighed fascinerende at designe genstande, som ikke har andet formål end at pynte.

Og gudskelov for det. Så kan tøser verden over føle sig helt specielle og eksklusive, når de iklæder sig DYRBERG/KERN's unikke smykker.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce