Din komplette guide til Office 365 licens
Du har helt sikkert hørt om og måske endda haft en eller flere Microsoft Office-programmer. Word, PowerPoint og Excel er i manges top tre-programmer på arbejdspladsen, og det er ikke så underligt, for de legendariske programmer er helt uundværlige. Men har du nogensinde hørt om en Office 365 licens?
Office 365 er nemlig Microsofts komplette ERP-løsning til små og mellemstore virksomheder, hvor behovet for at kunne samarbejde på tværs af programmer er opstået.
Hvad er ERP, og hvorfor har du brug for det?
ERP står for Enterprise Resource Planning. Det lyder mere kompliceret, end det er: Det er egentlig bare en metode til at levere en integreret, strømlinet måde at arbejde på for forretninger.
Men hvad har ERP og Office 365 med hinanden at gøre? Rigtig meget, faktisk. For med en Microsoft Office 365 licens får du et ERP-system med ERP-værktøjer.
Hvordan fungerer Office 365?
Med en Office 365 licens får du adgang til en cloudbaseret abonnementstjeneste, der hjælper dig med at kunne præstere bedre på arbejdet.
Hvad får du ud af en Office 365 licens?
En Office 365 licens giver adgang til alle de relevante Office-programmer og Microsoft Teams, hvor medarbejdere kan samarbejde på tværs af programmer og snakke sammen.
Derudover får virksomheden en mulighed for at mobilisere alle medarbejdere. Her kan der arbejdes hjemmefra på både PC, telefon og tablet, hvis arbejdspladsen giver deres brugere adgang til det.
Office 365 er også med på beatet, når det handler om sikkerhed. Microsoft overholder alle de internationale standarder for sikkerhed og behandling af data, og det kommer eksempelvis til udtryk ved deres multifaktorgodkendelse og moderne sikkerhedstiltag.
Foreslå din arbejdsplads at få en Office 365 licens
Hvis I ikke allerede har et velfungerende ERP-system på din arbejdsplads, kan det altså kun anbefales, at I får det hurtigst muligt. Er du selv interesseret i at få fingrene i de mange fordele ved Microsofts Office 365, er det bare med at foreslå det for din leder eller chef.
Der er mange fordele ved de smarte løsninger, og her er nøgleordene “optimeret samarbejde”, “større IT- og cybersikkerhed” og “gladere medarbejdere” – for det vil alle ledere gerne have.
Held og lykke med at pitche idéen! Hverken du eller din chef kommer til at fortryde.