Aniston

Censureret, censureret, censureret

JBS' nye kampagne censureret

JBS' nyeste markedsføringskampagne med billeder af kvinder, som lugter til boksershorts, blev for nylig censureret af Forbrugerrådet. 
Censureret, censureret, censureret
"Billederne er stærkt kvindediskriminerende," siger Forbrugerrådet i et brev til JBS.
 
Billederne skal give den associationen at hun lige har haft sex med en mand som har glemt sine boksershorts igen. Hun tager boksershortsene og lugter til dem. Dette er vel noget som mænd gør med kvindetrusser, i hvert fald nogen mænd.
 
JBS har siden 2006 brugt halvnøgne kvinder i sin markedsføring, og gået ud med sloganet; "Men don't want to look at naked men". Dette har været en kampagne som har vist sig at fungere meget godt. Salgstallene er fløjet i vejret, for firmaet som er førende i undertøj i Skandinavien. JBS har nu måttet censurere sine kvinder og vil efteråret igennem ikke have noget reklamemateriale at bruge.
 
"Vi kommer højst sandsynlig til at bruge en sort side med hvid skrift, hvor der står at annoncen er censureret ad Forbrugerrådet." Siger markedschef Kjetil Mehling, på spørsmålet om hvad de vil gøre fremover.
 
"JBS er måske det mest "frækkeste" undertøjsmærke i Skandinavien, og når vi nu får beskedpå at fjerne nogle billeder fordi de er diskriminerende overfor kvinder, synes jeg det er meget mærkeligt. Det er jo manden som der generes i denne kampagne." Siger Kjetil Mehling.
 
Klagen kom fra en kvinde, som mente at hun for første gang i hele sit liv blev diskrimineret, af annonsen. Hun mente at den fører tanken over til voldtægt, overgreb og lignende. Hun har nok ikke har fået fat i al den fokus der er på sex vores tids magasiner. Bare tag et kig i Se&Hør og FHM for eksempel, der findes i dem billeder som er langt mere kvindediskriminerende end dem i JBS' annoncer.

Tag et kig i galleriet og bedøm selv om de JBS virkelig er gået over stregen.
ANNONCE
Del

Seneste nyt