Viralt

Starbucks-kunde målløs over vild anmodning fra fremmed kvinde

Kunden blev helt målløs over kvindens krav

Starbucks-kunde målløs over vild anmodning fra fremmed kvinde
Foto: Pixabay

En kaffetørstig kunde fik mere drama end koffein, da en fremmed kvinde forsøgte at få hende til at betale for sin kaffe, uden skyggen af skam i livet.

“Skal jeg bare bruge dit kort?”

En kunde i Starbucks stod i kø og glædede sig til sin faste “grande iced caramel macchiato”, da hun lagde mærke til en kvinde bag sig, der “fidgetede og sukkede som om hun havde travlt”.

Kunden tog det ikke så tungt, indtil kvinden pludselig lænede sig frem og spurgte: “Hej, vil du betale for min kaffe også, eller skal jeg bare bruge dit kort? Du ligner en, der kunne gøre det.”

Forvirret svarede kunden blot “hvad?”, hvorefter kvinden sagde: “Du har jo en fancy drink, du kunne da godt betale en lille kaffe til mig. Kom nu, jeg beder ikke om meget.”

Nej tak til random kaffespons

Kunden var helt målløs over kvindens krav og sagde bestemt, at hun ikke ville betale for en fremmeds kaffe, især når de ikke kendte hinanden.

Kvinden reagerede ved at sige: “Wow, egoistisk much?” og stormede så ud af caféen uden at købe noget.

Efter episoden delte kunden oplevelsen på Reddit, hvor reaktionerne væltede ind. En person skrev: “Det er vildt, hvordan nogle tror, de bare kan forlange gratis ting fra fremmede!”

En anden kommenterede: “Nogle gange, når man har en hård dag, kan det være nødvendigt at bruge sine sidste penge på noget, der gør en glad. Men derfor er man jo ikke rig. Og hvem har overhovedet nosser til at sige sådan noget til en fremmed?”

En tredje bemærkede: “Wow, meget projektion dér. Ret frækt at kalde nogen egoistisk, fordi de ikke vil betale for en randoms kaffe.”

En fjerde tilføjede: “Så entitled at tro, man bare kan spørge på den måde. Det er ligegyldigt, hvad nogen bestiller – det betyder ikke, at man har krav på deres penge.”

Og til sidst opsummerede kunden selv perfekt: “FR (for real)! Hvis hun bare havde sagt ‘hej, jeg mangler lige et par kroner, kan du hjælpe?’, havde jeg nok sagt ja. Men den attitude?? Nej tak.”

Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.