Viralt
Samsung nægter mor refusion: Påstår hun sendte tre dåser sardiner retur
Man har hørt om elendig kundeservice, men det her tager prisen.
En britisk kvinde forsøgte at returnere sin spritnye Samsung S25 Ultra til en værdi af 13.000 kr.
Ifølge techgiganten modtog de ikke en smartphone, men derimod tre dåser sardiner. Ja, du læste rigtigt. Sardiner.
Når high-tech bliver til havets bund
Alina Damian-Cretu købte telefonen til sin mand som en kærlig gave – kun for at opdage, at Samsung kort efter smed en ny kampagne på banen, hvor man kunne få et par gratis Galaxy Buds med i købet.
For ikke at gå glip af en deal (og hvem kan bebrejde hende?), besluttede hun at returnere telefonen og bestille en ny.
Planen var idiotsikker. Hun åbnede kun den ydre papkasse, smed den af sted via fragtfirmaet DPD og lænede sig tilbage, klar til at bestille en ny.
Alt var godt. Lige indtil hun kontaktede Samsung for at høre, hvordan det gik med returneringen – og fik beskeden:
“Vi har modtaget tre dåser sardiner – ikke en telefon.”
Undskyld, hvad?
Alina, der ikke engang har sardiner i huset, var chokeret.
“Jeg sagde ‘nej, det er ikke muligt’ og bad om at tale med en manager,” fortæller hun. “Alle var i chok. Jeg oprettede en klage samme dag, men de gav mig aldrig indtryk af, at de troede på mig. Jeg var målløs.”
Bevis at du lagde telefonen i kassen
Selvfølgelig forsøgte Alina at løse sagen. Hun kontaktede Samsung, DPD og endda politiet i Cambridgeshire.
Men Samsung stod fast og bad hende om at bevise, at hun faktisk havde lagt telefonen i pakken.
Hvem tager billeder af deres uåbnede pakker inden afsendelse? Hvis du gør, så stort tillykke – du har åbenbart en fremtid som privatdetektiv.
Efter en såkaldt “grundig undersøgelse” konkluderede Samsung, at der ikke var tegn på snyd i deres system – og afviste derfor hendes refundering.
Ironisk nok bad de hende dog stadig om at returnere den telefon, de påstår, hun aldrig sendte. Logikken er cirka lige så vandtæt som en skraldesæk.
“Jeg er færdig med Samsung”
Ud over de økonomiske frustrationer føler Alina sig direkte beskyldt for svindel.
“Det her er så uprofessionelt. Jeg har haft Samsung hele mit liv, men nu overvejer jeg seriøst at skifte til Apple,” siger hun.
Efter sagen begyndte at få opmærksomhed, har Samsung dog sidenhen ændret melodi og meldt ud, at de vil gennemgå sagen igen og tilbyde en refundering.
Politiet har registreret hændelsen som en tyverisag, men har sat efterforskningen på pause, medmindre nye beviser dukker op.