Aniston

Kendte fodboldspillere i reklamefremstød for bookmakere

Der er hård kamp om bettingkunderne i ind- og udland i disse dage, hvor VM i fodbold buldrer afsted. Der omsættes for millioner af kroner hver eneste dag, og bookmakerne gør alt for, at det er hos dem, at indsatserne placeres. Et af midlerne er kendte ansigter som reklamesøljer – typisk i form af tidligere fodboldspillere.

Simon Kjær og Zlatan Ibrahimovic er aktive på og udenfor banen

Normalt er det sådan, at det er pensionerede fodboldspillere, du ser tone frem på TV-skærmen eller internettets mange annoncer, når det kommer til bookmakere. Men Landsholdets anfører, Simon Kjær, kan du lige nu se som ambassadør for Nordicbet, ligesom Bethard.com – der reklamerer i Storbritannien i øjeblikket – har Zlatan Ibrahimovic som frontfigur. Den svenske angriber er desuden også involveret direkte i projektet, der er startet af folk fra Zlatans hjemby, Malmö.

LeoVegas med stærk trio i Danmark

Under vores helt egne, hjemlige himmelstrøg stiller LeoVegas – der både tilbyder betting og casino – med en stærk og differentieret trio. Komikeren Uffe Holm har siden 2017 været reklamesøjle for brandet, og nu til VM-slutrunden er både Nadia Nadim og Thomas Gravesen blevet en del af holdet. Det har blandt andet udmøntet sig i et par sjove videoer, hvor der dystes i det klassiske spil ”Overligger”. Du kan læse en komplet gennemgang af Leovegas her.

Ægte legender reklamerer for bwin

Selvom fodbold- og spilinteressen er stor i Danmark, så er markedet blot en ”lille fisk” sammenlignet med hele det europæiske marked. Derfor går de store bookmakere naturligvis også efter navne, der giver genlyd på den globale scene. Et godt eksempel er bwin, der tilbyder odds til danske spillere, men i endnu højere grad på internationale markeder. Her kan du i øjeblikket ”møde” meget velkendte ansigter som Maradona, Effenberg, Cafu og Del Bosque, hvis du klikker ind på deres website under VM 2018.

Stor tradition for sportsstjerner i spilbranchen

Det er dog ikke kun, fordi VM spilles i øjeblikket, at tidligere atleter dukker op på TV-skærmene i spilreklamer. Eksempelvis kørte Tipico tidligere et stort samarbejde med Peter Schmeichel, ligesom Brian Laudrup i efterhånden nogle år har været Unibets ansigt udadtil.

 
Del

Seneste nyt