Bliv bedre til at tale i telefon: Fem gode råd



14. januar, 2016 - kl. 00:00
Forfatter:


Synes godt om Aniston.dk

Del artiklen

Hvis du gerne vil blive bedre til at tale i telefon, så er det med garanti noget, der hænger sammen med, at du gerne vil blive bedre til at sælge over telefonen. Det er meget naturligt, at det er et punkt, som man gerne vil blive bedre til, for det kan være med til at skabe rigtig mange kunder. I dette indlæg får du intet mindre end fem gode råd til, hvordan du kan blive bedre til at tale i telefon. Vi har taget en snak med PartnerDialog, der lever af at sælge igennem telefonen.

Analysér vedkommende, du ringer til
Det er meget vigtigt, at du forbereder dig godt på en samtale. Det indebærer blandt andet, at du finder ud af, hvem du reelt set ringer til. Med andre ord så bør du lave en lille analyse af den virksomhed eller person, du skal ringe til. Hvis du ved, hvem du ringer til, hvad de har af kerneværdier, og hvilken position personen har, så bliver det meget nemmere for dig at afsætte et produkt eller en ydelse over telefonen.

Lyt til personen, du taler med
Noget af det vigtigste, hvis du gerne vil tale i telefon, er, at du samtidig også ved, hvornår du skal lade være med at tale og derimod lytte til vedkommende, du taler med. Hvis du ikke giver dig god tid til at høre på, hvad vedkommende, du taler i telefon med, har at sige, så har du heller ikke nogen mulighed for at bruge deres egne ord til at bevise over for dem, at de har et behov for dit produkt eller for din ydelse.

Skru op for stemmen og smil
Det kan godt være, at du bare taler i telefon, men det ændrer ikke på det faktum, at det er rigtig vigtigt, at du sørger for at skrue op for stemmen, så vedkommende i den anden ende kan høre dig, og samtidig kommer det også til at virke langt mere troværdigt, hvis du sørger for at skrue op for stemmen. I samme ombæring er det også vigtigt, at du smiler - hvis du smiler, så bliver du selv glad og kan vedkommende i den anden ende høre, at du er glad, så virker det!

Forbered starten og tænk over afslutningen
Noget af det sværeste ved at skulle tale i telefon og skulle sælge over telefonen er at få lavet en god start. Hvis du sørger for at have forberedt starten rigtig godt, så er der også langt større chance for, at du får succes. Det skal dog også siges, at du ikke kan få succes, hvis du ikke også sørger for at tænke over din afslutning - det er mindst lige så vigtigt for din samtale, at den bliver rundet godt af.

Virk autentisk
Hvis du taler i telefon med en sælger, der ikke selv tror på sine produkter og ydelser, så kan du nemt høre det - og det samme gælder andre, der taler i telefon med dig. Derfor er det meget vigtigt, at du sørger for at virke autentisk og virkelig lader din stemme og din modtager føle, at du tror på dine produkter og/eller ydelser.

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Følg på:

Vil du skrive for os?

Synes godt om aniston.dkDel artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen